Z punktu widzenia kosztów, dla wielkich firm nigdy roszczenia pojedynczych klientów nie są w stanie zrujnować jej budżetu, ale niewłaściwe zachowanie firmy może oburzyć te kilka osób do takiego stopnia, że za pomocą Internetu będą oni w stanie szybko rozkręcić medialne zainteresowanie daną sprawą czy nawet nawoływać do bojkotu danej marki – co miało w ostatnich latach miejsce już kilkukrotnie.
Wielkie firmy
Dlatego obecnie wielkie firmy, w tym banki, starają się raczej podchodzić do klienta frontem i proponować mu szybkie rozwiązanie jego problemów. W przypadku banków czy ubezpieczalni oznacza to przede wszystkim pozytywne odnoszenie się do problemów klientów nie tylko przed podpisaniem umowy udzielenia pożyczki czy sprzedaży ubezpieczenia. Klienci tych wielkich instytucji finansowych dość często podnoszą bowiem, że firma była w stanie wyjść z siebie, aby przekonać ich do podpisania umowy, a obecnie nie jest w stanie wykonać nawet najmniejszego kroku w stronę klienta, by ułatwić mu jakość funkcjonowanie, gdy np. chwilowo stracił płynność finansową.
Pożyczki pozabankowe
W przypadku firm oferujących swoim klientom pożyczki pozabankowe działanie na korzyść klienta rozumiane może być na wiele sposobów. Przede wszystkim, z punktu widzenia prawa, jest to takie konstruowanie zapisów umów i takie przygotowanie materiałów informacyjnych czy reklamowych, aby nie wprowadzały klienta w błąd i w miarę możliwości jak najdokładniej i czytelniej przedstawiały mu wszystkie aspekty proponowanej umowy pożyczki online. Firma musi także przestrzegać przepisów prawa chociażby w kontekście przywileju konsumenckiego do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn i bez ponoszenia finansowych konsekwencji.